PRESTON – Een Britse horecazaak rekent onvriendelijke klanten de meer dan dubbele prijs voor een kop thee. Wie bij het bestellen aan de toonbank de medewerker van dienst beleefd begroet en ’alstublieft’ zegt, is een stuk goedkoper uit.
De eigenaar van de Chaii Stop in Preston heeft een bordje in de zaak opgehangen. Een ’Desi Chai’ kost vijf pond, maar met een vriendelijke ’hello’ en ’please’ blijft daarvan nog 1,90 over. Volgens Usman Hussain zorgt de actie voor een positieve sfeer in de zaak. „We hebben nog nooit last gehad van onbeschofte klanten, maar sinds we het bord hebben, zijn de mensen meer open en lachen ze met ons mee”, noteert de Manchester Evening News. „Uiteindelijk weet je nooit wat iemand heeft meegemaakt om zo onbeleefd te doen.”
IJsbreker
Echt de vijf volle pond rekenen, heeft de ondernemer naar eigen zeggen nog niet hoeven te doen. „Het bordje zet de mensen wel aan het denken en praten – als een ijsbreker – en daar gaat het ons allemaal om. Alle negativiteit wordt bij de deur achtergelaten.”
Bron: de Telegraaf
4 reacties
ALAYINIZI SIKCEM RAHAT YOK SIZE
I like this web blog it’s a master piece! Glad I found this ohttps://69v.topn google.Raise range
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article. https://accounts.binance.com/sl/register-person?ref=OMM3XK51